.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 24 augusti 2010

Frivändningar under lupp

För första gången på flera månader har jag fått träna med pt Joel! Vi startade första träningen lite lugnt med teknikträning för frivändningar och marklyft. Frivändningar är tekniskt krävande med många olika moment som ska klaffa. Än så länge har jag inte det rätta flytet, vilket gör att det inte är några vidare tyngre vikter jag tränar med, men skam den som ger sig. Någon gång kommer tekniken sitta och då ska jag fira!

2 kommentarer:

  1. Frivändningar och marklyft; det är jag i ett nötskal. Det är det jag gör när jag inte ror. + lite Kettelbellsträning.
    57,5 kg i frivändingar och 115 i marklyft är senaste maxlyften.
    Frivändningar är som du säger mycket teknikkrävande men något av det roligast jag vet att träna. Det är en riktigt bra totalövning. Så kämpa på bara.

    SvaraRadera
  2. Men....oj!!! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga... det är ju enorma vikter!! Jag är inte det minsta i närheten! Så otroligt coolt!!! =)

    SvaraRadera