.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 9 augusti 2010

Om du gillar bloggen...

En god vän upplyste mig om att tidningen Fitness Magazine har en tävling om att rösta fram årets träningsblogg 2010. "Kul!" tänkte jag. Ännu roligare blev det när det visade sig att två kompisar redan varit inne och nominerat just den här bloggen.

Så om du gillar det du läser här får du gärna på in på Fitness Magazines hemsida och lägga en nominering som kanske, kanske tar mig till final =) Klicka bara här så kommer du rätt!

11 kommentarer:

  1. hittade precis hit - galen men rolig utmaning du antagit. me like!! hur lång tid tar det att ro ett marathon egentligen? och hur långt är ultramarathon i rodd, i löpning kan det ju vara lite vad som helst!

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade min blogg och att du gillar mitt mål! =) För mig tar ett marathon på roddmaskin ungefär 3 timmar och 40 min och är 42 195 meter, precis som vid löpning.

    Det finns olika ultradistanser för roddmaskin, jag satsar på Longest Continual Row vilket innebär att man ror så länge man bara orkar. Rekordet ligger i dagsläget på 30 timmar. =)

    SvaraRadera
  3. Hej Annika,

    Sorry att jag lägger mig i, men som gammal motionär så måste jag få komma med ett tips(som du troligtvis redan gör):

    Långpass 1 gång i veckan!! Sammanlagd tid minst 2 h (jag vet att många kör längre). Pulsen ska ligga max 70% gärna lägre. Iden är att få fler kapillärer och då måste man undvika mjölksyra i den mån det går. Jag brukade köra rodd 4o min + trappmaskin 40min+cykel 40 min. Ska snart lägga in ett till i mitt motionsprogram som än så länge är på lågnivå. /Erika

    SvaraRadera
  4. Erika! Alla tips och råd är mer än välkomna!! =)Lågintensiv träning är jätteviktig, precis som du skriver!

    Just nu kör jag ca 4 roddpass/vecka varav 1 är ett långpass, 1 är teknik, 1 är intervall och det sista är lite beroende på var i träningsschemat jag befinner mig. Just idag är det långpass som gäller =)

    SvaraRadera
  5. Bra! Då är jag nöjd:) Lätt att glömma långpass då det känns rätt segt att hålla på i timmar och knappt bli svettig:)! Kör inte bara roddmaskin i långpasset. Vet inte om du har Maria Brandins träningsprogram för roddare. Om inte ska jag leta hemma om jag har det nånstanns på datorn. Det är ngt att bita i:)

    SvaraRadera
  6. Åhh!! Visste inte ens att hon gjort ett träningsprogram för roddare, du får väldigt gärna leta reda på det och skicka över! =)

    Jag har kört en hel del efter Eddie Fletchers Indoor Rowing Marathon Plan som du hittar på www.fletchersportscience.co.uk

    SvaraRadera
  7. ah, tack för svar! superspännande!! vad siktar du mot för resultat?

    SvaraRadera
  8. Jag siktar på 32 timmar! =)

    SvaraRadera
  9. Hej Annika
    Tack för all peppning du ger genom din Blogg. och naturligtvis har jag nominerat dig.
    Igår körda jag mitt första roddmaraton. 4 timmar och 3 minuter tog det. Jag är jättenöjd.
    Fortsätt kämpa på. Du kommer att klara det.

    SvaraRadera
  10. Hej Anja!
    Så kul att höra att du gjort ditt första maraton =) Och vilken bra tid du gjorde det på!! Megastort grattis! Har funderat många gånger på hur det gått för dig.
    Tack för att du nominerat mig och för att du peppar mig, det betyder mycket!

    SvaraRadera
  11. Tack för de orden. Och jag är glad att även jag kan peppa dig. Lycka till.

    SvaraRadera