.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 9 augusti 2010

Går det utan pt:n?

Frågan malde i mitt huvud flera timmar innan träningen: går det att köra max utan pt:n Joel som är med och stöttar? Även en pt behöver semester, men som världens bästa lämnade han en massa övningar till mig.

Sagt och gjort, upp till bevis. Det valda passet var klart crossfit-inspirerat:
2000 meter rodd
10 armhävningar
1000 meter rodd
20 armhävningar
500 meter rodd
30 armhävningar

Efter en tid på 18:41 och med en puls som högst befunnit sig på 98% av max kunde jag ganska nöjt konstatera att jo, det går att köra totalt maxat utan sin pt... fast det är inte riktigt lika roligt.

2 kommentarer:

  1. hej =) vilket coolt rekord du tänker sätta! finns det ett sådant rekord idag redan?! hur lång tid beräknas det ta?!

    SvaraRadera
  2. Tackar! =) Ja, rekordet för kvinnor i min vikt- och åldersklass ligger just nu på 30 timmar, för män ligger rekordet på "bara" 28 timmar. Jag satsar på att kör 32 timmar =)

    SvaraRadera