.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 30 augusti 2010

Hur allt började

För ungefär 2 år sedan var jag i mitt livs sämsta form. Jag, som tidigare varit en aktiv person, hade inte tränat på flera år och hade minst 10 kilos övervikt. I ett nummer av tidningen IForm fanns en artikel om roddmaskinsträning, genom att köra 20 min minst 3 gånger per vecka skulle det vara möjligt att gå ner i vikt. Jag beslöt mig för att testa upplägget en månad eftersom 20 min inte är en evighetslång tid. Det var någonting jag kunde klara.

Det absolut första passet var otroligt tungt. Efter 10 min var jag tvungen att ta en liten paus eftersom jag helt enkelt inte orkade mer. Men jag gav inte upp. Efter en månad klarade jag 30 minuter och började tävla mot mig själv för att bli snabbare. Efter ytterligare 3 månader gick jag in på Concept 2:s hemsida och hittade världsrekorden. Resten är historia och just nu skriver jag framtiden. Tack för att du delar den med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar