.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 11 augusti 2010

Smaskigt mellanmål

Matlådornas förlovade tid är här igen och vad ska man hitta på för mellanmål på jobbet? Testa gärna den här "falska" ostkakan som för ca 208 kcal/portion håller dig mätt och nöjd. Sedan är det ett plus att den är så himla god, speciellt med färska jordgubbar till!

Ostkaka, 8 port (funkar bra att frysa)
4 msk sötmandel
4 ägg
4 msk socker
4 msk dinkelmjöl
500 g minikeso
2 dl mellanmjölk
Sätt ugnen på 175 grader. Hacka mandeln fint. Vispa ägg och socker pösigt. Rör ner mjöl, minikeso, mandel och mjölk i äggsmeten. Häll allt i en lätt smord ugnsform med teflonbeläggning. Grädda mitt i ugnen ca 45 min tills ostkakan fått en fin, lätt brun yta.

3 kommentarer:

  1. Ett alternativ (proteinbomb)

    Cirka 5-6 portioner

    - 4 ägg
    - 5 msk sötningsmedel/socker
    - 500 g kesella/kvarg
    - 0,5 dl dinkelmjöl
    - 3 dl minimjölk
    - Några droppar bittermandelessens (för "Frödinge"smaken

    Vispa ägg och sötningsmedel/socker. Blanda ner resten. Häll i en form och grädda i mitten av ugnen på 175 grader ca 60-70 min.

    Servera med minikeso och lågkalorisylt.

    SvaraRadera
  2. Så det är ditt berömda ostkakerecept!! =)Ska definitivt prova det. Hoppas förresten att allt är bra med dig och att allt flyter på bra!

    SvaraRadera
  3. Japp, kom på att jag glömt ge dig det när jag såg inlägget. Jodå, är bra med mig och allt flyter på, ser fram emot en hård träningshöst :-)

    SvaraRadera