.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 31 augusti 2010

Ett oväntat testlopp

Ett 8 timmar långt testlopp som eldprov. Planen var att loppet skulle genomföras nu på lördag. Av en slump blev det idag istället. Helt oväntat satt jag där på maskinen och 8 timmar senare gick jag av och kände mig oväntat pigg.

Loppet var uppbyggt i delar med 50 min rodd och 5 min vila. Belastningen var något högre än den jag kommer ha vid rekordförsöket och jag passade på att testa all mat och dryck som jag kommer ha vid det stora loppet. Hastigheten var låg och jag noterade ynka 56 368 meter, tur att det inte är hastigheten som räknas!

Viktiga lärdomar:
- Gå till kiropraktor och massör innan (missade det den här gången)
- Bejaka kaffebehovet! (stort tack till Linda, den räddande ängeln som kom med kaffe till mig och piggade upp mig med både koffein och prat)
- Underskatta inte stödet som du kan få, ensam är inte stark!
- Gör en detaljerad plan, men var flexibel nog att kunna ändra den
- Ät och drick mer än du tror du behöver
- En hink för...hmm.... mat och dryck på väg upp kommer nog vara bra att ha vid sidan om under rekordförsöket (ansträngning under lång tid ger märklig effekt på kroppen)

Stort tack till ALLA som skickade peppande sms till mig. Utan er hade det varit mycket tyngre. Och sist men absolut inte minst: Ett enormt tack till Campus 1477 som sponsrar mig och ständigt ställer upp med sina maskiner som jag sliter på i långloppen!

Jag är otroligt stolt, nöjd och glad med dagens prestation! Allt känns helt rätt!

3 kommentarer:

  1. Vad bra gjort. Känner mig jättestolt över dig.
    Det kommer att gå jätte bra när den stora dagen kommer. Håller verkligen tummarna för dig.
    Är imponerad.
    Kram//Anja

    SvaraRadera
  2. Jättebra gjort. ska bli så spännande under rekordhelgen! Läste din komma ihåg lista. Ett tips jag fick en gång av en triatlon-elit-kille var att han alltid drack sportdrycker 2 dagar innan loppen så att salthalten är rätt ikroppen innan loppet oxå. Vet inte om det funkar men han gjorde så i allfall. Jag håller tummarna!/Erika

    SvaraRadera