.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 1 februari 2011

Omplanering

Under de senaste 4 veckorna med strikt diet har jag sett fram emot den här veckan som en "brytvecka", dvs en vecka då jag inte behöver följa någon speciell kost och inte tränar lika ofta. Jag tror absolut på att bryta invanda mönster. Om kroppen vänjer sig vid ett visst upplägg är risken stor att du inte får ut maxeffekt av träningen.

Men... allt går inte som planerat. Min kropp har reagerat väldigt negativt på den friare kosthållningen. Jag är trött, har ont i magen och mitt blodsocker börjar skena igen. På något sätt kommer det ändå bli en "brytvecka". Med färre inlagda träningspass och små förändringar av kosten får kroppen ändå den variation som den behöver. Är det synd om mig som kommer gå tillbaka till att äta nyttigt? Nä, inte när det finns god mat som kräftsalladen på bilden nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar