.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 23 februari 2011

Råd när träningen inte funkar

"Jag äter nyttigt och tränar ofta. Ändå ser jag inte några resultat. Vad gör jag fel?" är en vanlig fråga i träningstidningar. Det vanligaste svaret verkar vara att man ska börja föra kostdagbok för att se vad man egentligen äter. Dessutom ska man träna hårdare. Jag skulle säga: se över din livssituation.

Jag är fast övertygad om att ifall alla olika delar av ditt liv fungerar så kommer resultaten även när det gäller träningen. Får du inte resultat, men är helt säker på att du tränar så hårt du kan och äter så bra som möjligt, finns det andra faktorer att titta på. Sover du tillräckligt mycket? Har du bråkat med en familjemedlem eller vän? Stressar du? Trivs du inte på jobbet? Pendlar du långa sträckor? Fungerar inte kärleken?

Vi behöver alla våra olika delar i livet för att få en helhet, men varje bit både ger och tar energi. Om det är problem med en bit i livet dras mer energi dit, från någon annan del. Det svåra är att hitta balansen. Så nästa gång träningen inte ger resultat, och du redan sett över kost och träningsupplägg, ta en titt på hur ditt liv ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar