.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

torsdag 17 februari 2011

Osäker fart

Jag ser flygplanet som far över en kall, isblå himmel. Det går fort, fort. Ändå ser det ut som om planet knappt rör sig. Just så känns livet just nu: jag vet att det går stadigt frammåt, ändå känns det som om det står still.

Egentligen tror jag att livet just nu rör sig så fort att jag inte hinner reflektera över alla saker som händer. Det har helt klart blivit dags att dra ner tempot lite och öka andelen tid hemma i soffan.

2 kommentarer:

  1. Hej Annika
    Jag tycker du har en rolig blogg och brukar kolla den varje dag :) Du skriver väldigt bra.
    När jag kollar på ditt v schema ser jag att du tränar "bara" styrka en dag i veckan, hur lägger du upp det då? För armar + rygg får du väl automatiskt på rodden, eller?
    Nyfiken / Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Malin!
    Jättekul att du läser bloggen och gillar den!! =)
    Ja, just nu kör jag bara styrka en dag/vecka. Då kör jag helkropp men fokuserar på benträningen en hel del. Favoritövningar är:
    - "utfallsgång" 50 steg (bra för styrka och uthållighet
    - Vanliga knäböj
    - Utfall mot stepbräda
    - Höftlyft med fötter på stepbräda och skivstång över höften(jättebra övning för baksida lår)
    Rodden är ganska heltäckande som träning men tar mest kraft från benen, därför fokuserar jag mest på dem. Nu ska jag försöka bli lite bättre på att träna överkroppen stark också men har inte upplägget riktigt klart än =)

    SvaraRadera