.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

söndag 6 februari 2011

Minnen från fornstora dar

Fnissande har jag gått igenom lådor hemma hos mina föräldrar. De ska flytta och jag har plockat ihop delarna av mitt liv som funnits kvar på vinden i föräldrahemmet. Det blev en nostalgitripp utan dess like, jag har sparat alla gamla tävlingsresultat och all gammal träningsutrustning. När jag snubblade över en del av mina gamla priser som låg tillsammans med en gammal artikel kunde jag inte hålla mig för skratt. Mina tonårsdrömmar om att nå världstoppen visste inga gränser. I lokalpressen hade jag uttalat mig om att någon gång skulle jag minsann ta mig till OS.

Som bågskytt tog jag mig aldrig till världstoppen och som ergoroddare kommer jag aldrig ta mig till OS (om ergorodd inte helt plötsligt blir en OS-gren), men tävlingsmänniska med höga mål kommer jag nog alltid att vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar