.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 21 februari 2011

Uthållighetsträning av alternativ slag

Han kryssar sig fram mellan personerna på dansgolvet och når till sist fram till mig. "Jag måste bara säga att jag är imponerad av att du dansat utan uppehåll i 2 timmar nu!" säger han. "Du ser ut som om du skulle kunna hålla på hur länge som helst!"

Jag befinner mig på ett uteställe tillsammans med mina kompisar och vi har varit igång i närmare 5 timmar, utan uppehåll. Dans är underbart, jag älskar det! Dessutom använder jag utekvällarna till att testa min uthållighet. Att dansa en hel kväll, helst nykter, är en sorts träning.

Leende och skämtsamt svarar jag killen på dansgolvet att jo, jag är lite av en ultramänniska, att jag nog skulle klara närmare 29 timmar. Vi har aldrig träffats tidigare och ser lite förvirrad ut. "Rent teoretiskt menar du?" svarar han. "Nej, i praktiken" skrattar jag och fortsätter dansa.

Jag och fina vännen Linda, klara för en danskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar