.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 5 april 2010

Behåll motivationen

Att förbereda sig för en större händelse tar tid. Det behöver inte vara ett världsrekordförsök, det kan handla om att försöka behålla motivationen när man väl kommit igång och börjat träna.

Mitt knep är postiva målbilder. På mitt kylskåp finns en mängd kort och lappar, däribland den här fiktiva löpsedeln. Enligt den har jag redan slagit rekordet. Den, tillsammans med en handskriven lapp där jag skrivit att jag kommer slå världsrekord, är det jag ser när jag öppnar kylskåpet varje morgon. Jag ser lapparna varje kväll efter träningen när jag fixar mat. Poängen är att jag ser dem hela tiden, de är en konstant påminnelse om vad mitt mål är. Och en påminnelse om att jag kommer klara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar