.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

torsdag 22 april 2010

Träningsnyheter på spåret

Jag sitter ombord ett tåg på väg mot mitt eget hörn av världen. I närheten av den lilla orten Örby i Västergötland ligger min sommarstuga, ett litet hus med stort renoveringsbehov, mitt i tygrikets förlovade land.

Vad gör man då när man sitter på ett tåg med all tid i världen? Jo, surfar runt på nätet efter nyheter:
PMAX säljer träningsprogram i MP3-format för roddare. Du kan få din egen tränare i hörlurarna!
Om du är ägare till en iPhone kan du istället ladda ner en app via GoRow.
Ett annat alternativ är att få ett träningsupplägg anpassat till dig via Concept 2 i Storbritannien. Du kan få ett upplägg för t.ex. viktminskning eller för att förbättra din tid på 2000 meter.
På samma hemsida kan du köpa ett uthållighetspaketet för långdistansroddare. I paketet ingår bl.a. vadderad dyna. Tror jag ska beställa ett paket med en gång!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset på träningsupplägg på C2 -UK.
    Rodde en halvmara igår och upplevde den väldigt jobbig. Har gjort 4 st innan och upplevde inte dem lika jobbiga. //Anja

    SvaraRadera
  2. Ibland går formen upp och ner så det är helt naturligt att en sträcka ibland känns tyngre. Försök fundera på om du gjorde någonting annorlunda igår jämfört mot tidigare: har du ätit annorlunda, sovit sämre? Håll gärna en tränings- och kostdagbok. Så även om det kändes tungt igår kommer det säkert att gå bättre nästa gång! Tappa inte fokus, du är jätteduktig!!

    SvaraRadera