.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 21 april 2010

Teknik och sorgliga avslut

Hur var det de gjorde, vad var det de sa? Hur var det de sa att jag skulle göra? Idag var det dags att ta vad jag lärt mig på roddteknikträningen igår och nöta. Det kändes bakvänt och onaturligt i början, inte alls samma flow som jag brukar ha. Men sakta tror jag att det börjar fastna: ben, rygg, armar, armar, rygg ben... ett mantra som jag upprepade tills det faktiskt började kännas helt ok. Ett test på 4 min i högt tempo avslöjade att teknikförändringen ger resultat.

Om tekniken är en ny början för mig så var dagens tribalklass något annat. Vi träffades för sista gången idag och körde igenom allt vi lärt oss under terminen. Jag vill därför ta tillfället i akt och visa en av stjärnorna på tribal-himlen: Rachel Brice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar