.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

tisdag 20 april 2010

Teknikgranskad

Tisdagar är min favoritträningsdag eftersom jag vanligtvis brukar träna med Joel, min PT. Idag blev det ingen pt-träning eftersom kroppen fortfarande behöver återhämta sig från maratonet i lördags. Ändå har jag haft en helt otroligt kul träningsupplevelse!

På Campus 1477 Blåsenhus hade Uppsala Akademiska rodd instruktion på roddmaskiner. Två duktiga och trevliga killar guidade oss genom tekniken. Jag fick en hel del tips om vad jag kan förbättra med min teknik, någonting som jag verkligen kommer att ta till mig. Framöver kommer det därför att bli en hel del teknikträning.

Om du någon gång har möjlighet att få en instuktion på roddmaskin ska du verkligen ta tillfället i akt. Har du dessutom samma tur som jag, att få väldigt trevliga instruktörer, lovar jag dig att du inte kommer ångra dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar