.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 14 april 2010

Kolhydratladdning

Pasta, pasta och åter pasta. Jag kolhydratladdar inför maraton-rodden på lördag. Det blir väldigt mycket pasta och en hel del ris. Färsk pasta med pesto är en av mina favoriträtter. Vanligtvis. Jag borde nog säga att det var en favorit. Just nu känns pasta inte ett dugg kul hur den än ser ut och vad som än serveras till. Istället har min gamla kärlek för smörgåsar börjat blossa upp igen. Inte riktigt vad som kan kallas för kolhydratmaxat, men få saker är så gott som en knäckemacka med mosad avocado, fint hackad rödlök och några skivor tomat, avslutat med en liten klick gräddfil.

På lördag kväll blir det äntligen en massa protein igen, jag ska fira mitt maraton med en riktigt stor biff, serverad med en krispig sallad med bladspenat som bas. Men först: pasta, pasta, pasta.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar