.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

torsdag 1 april 2010

Pannkakors helande kraft

Vissa äter c-vitamin och Echinagard när de är sjuka. Andra överdoserar vitlök och ingefära. Jag äter amerikanska blåbärspannkakor. Inte för att jag tror på pannkakornas fantastiskt läkande egenskaper utan för att jag helt enkelt inte får i mig mycket annat, pannkakor är det enda jag är sugen på när jag är sjuk. Idag är en sådan dag.... snörvel och hosta har följt mig sedan igår kväll. Har du haft en likadan dag? Då kanske du också behöver lite pannkakor:

2½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
2 msk socker
2½ dl mjölk
2 msk smält smör
1 ägg
ca 1 dl blåbär (vanliga svenska hederliga, inte uppblåsta amerikanska)

Blanda ihop de torra ingredienserna. Vispa sedan i mjölk (lite i taget), smör och ägg. Vänd till sist försiktigt i blåbären. Stek pannkakorna i torr teflonpanna. När det börjar bubbla på översidan är det dags att vända. Servera med lönnsirap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar