.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

torsdag 8 april 2010

Förnuft och känsla

Den här och nästa vecka är tänkta som nedvarvning inför mitt rodd-maraton den 17 april. För mig som den senaste tiden kört 9 träningspass/vecka är nedvarvningen svår. Det spritter i ben och armar, går liksom inte riktigt att sitta still. Kroppen formligen skriker efter att få träna! För att stilla träningsabstinensen något blev det en 30-minuters promenad i rask takt. Nu skriker inte kroppen lika högt längre, den är mest lite lätt missnöjd över att dosen var låg. Förnuftet segrade ändå till slut. Vilan har sin funktion och jag måste tåla mig tills nästa pass.

Rodd-maratonet kommer jag att köra på en av Campus 1477:s anläggningar, nämligen Science Park (även kallat Stallet). Det är inget event av något slag utan bara en checkpunkt i mitt träningsupplägg. Campus 1477 är en av mina sponsorer och det är dom som ställer upp med lokal och maskin när jag ska genomföra världsrekordsförsöket. Om du är nyfiken på vad de har att erbjuda vad gäller träningsutbud rekommenderar jag verkligen att du går in på deras hemsida. Jag har t.ex. hört rykten om att spinningdistanspass med musikvideovisning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar