.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

söndag 11 april 2010

Morgon vs. kväll

Träning på morgonen eller kvällen. Vilket är bäst? Svaret är naturligvis att det är individuellt. Vissa fungerar bättre på morgonen, andra inte. Jag fungerar inte alls på morgonen. Möjligvis går det att få något vettigt ur mig efter minst 2 koppar kaffe och lite frukost. Att få mig prestera någonting i träningsväg på morgonen är näst intill omöjligt. Med skräck kommer jag ihåg en löprunda förra våren. Jag gav mig ut vid 8-tiden (utan kaffe!) och klarade ungefär 3 minuter innan jag insåg att det var lika bra att ge upp.

Dagens träningspass var därför en enorm utmaning. Jag var på gymmet tidigt, med mina mått mätt, och genomförde ett 2x30´2 - pass @ MP (marathon pace). Det var ett sorts genrep inför maraton-rodden på lördag och jag lärde mig massor! Nästa vecka kommer jag att: äta en stadigare frukost, ha med flera mellanmål, välja underkläder med omsorg och ladda mp3-spelaren med ny musik. Förberedelserna fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar