.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

söndag 4 april 2010

Otrohet

Hjärtat slår som en hammare i bröstkorgen. Det är en risktagning, det kan få konsekvenser. Efter en halv sekunds tvekan skjuter jag upp dörren och går in. Väl inne mötes jag av ett leende. Kanske, bara kanske, kan det här vara början på något nytt.

Jag är otrogen med ett annat gym. Efter över ett år på mitt invanda ställe har jag bestämd mig för att testa ett nytt. Det nya stället är inte valt av någon slump. Campus 1477 sponsrar mig i jakten på rekordet, det är där jag kommer genomföra mitt försök och det är hög tid att jag bekantar mig med maskinerna. Såhär i efterhand kan jag erkänna att det finns risk för att kärlek uppstår. Testkörningen var underbar! Jag slog personbästa på 10 000 meter utan att ens ta ut mig fullt. Framtiden är ljus och våren kommer med en lätt släng av förälskelse i luften!

1 kommentar:

  1. Har även hört att det finns vissa spinninginstruktörer på detta gym som är i världsklass (nästan) :)

    SvaraRadera