.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

lördag 29 januari 2011

Avstämning

Januari var planerad som en viktminskningsmånad. Slutresultatet är -3,5 kg. Jag är klart nöjd och visste att jag inte skulle komma ner till lättviktsnivån den här månaden, det är 1 kg kvar som jag tänker klämma i mars. Ska jag vara petig har jag visserligen gått ner i vikt, men mest av allt har jag omfördelat. Genom vägning och mätning har det visat sig att jag förlorat fett men vunnit muskler.

Det har varit en klart lärorik månad. Jag har kommit fram till att:

  • Matlagning är kul! Det är roligare än att titta på tv! I fortsättningen kan jag nog lugnt påstå att matlagning är en hobby.
  • Jag mår bra av rutiner.
  • Kosthållningen har lärt mig känna vad min kropp behöver. Plötsligt hör jag signalerna. Istället för diffusa hungerkänslor märker jag när kroppen vill ha protein, kolhydrater eller fett.
  • Godis är godare när man äter det sällan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar