.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 3 januari 2011

Framsteg

2 x 30´3 splittat i 7,5 @ 10 KP och 7,5 @ MP

Nä, jag slant inte på tangenbordet. Ovanstående var dagens roddpass. Det första organiserade passet som ska leda mig mot mitt nästa världsrekord. Jag är stolt! Inte över att jag är på väg igen utan för att faktiskt genomförde det planerade passet. Mina händer gjorde ont, jag ville ge upp. Ändå fortsatte jag. Ett första steg samtidigt som det är en upprepning av vad jag gjort tidigare.

Jag följer samma träningsschema som förra gången, det fungerade då och jag äver övertygad om att upplägget kommer att fungera nu med. Samtidigt ger det mig en otrolig möjlighet att mäta mina framsteg. Nu kommer jag i snitt 1000 meter längre på ovanstående pass jämfört med vad jag klarade för ett år sedan.


Passförklaring: 2 intervaller om 30 min vardera med 3 in vila mellan. Varje 30 min delas upp i 7.5 minuter. Första 7,5 min körs på bästa uppnådda snitthastigheten för 10 000 meter (10K), andra 7,5 min körs på bästa uppnådda snitthastigheten (eller approximerade hastigheten) för ett maratonlopp. Sedan dags igen för 7,5 min med 10K-fart....osv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar