.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

onsdag 5 januari 2011

Ett busigt knä

Mitt busknä och jag har varit på en tripp till Lasarettet i Enköping. Det är höger knä som busar ibland med att låsa sig och göra ont. Min husläkare trodde att det kanske var en miniskskada och remitterade mig till ortopeden.

"Gör det om om jag gör såhär?" sa läkaren samtidigt som han lyfte knäskålen och tryckte den åt sidan. "...humf...jjjaaaa....." grimaserade jag som svar. Efter ytterligare lite vridande, klämmande och bändande fick jag diagnosen grav chondromalacia pateallea vilket innebär att bråsket under knäskålen är uppluckrat och för mjukt. Då kan inte knät "skåra" rakt. Operationer utförs endast i undantagsfall, istället har jag blivit ordinerad sjukgymnastik. Jag är mest lättad över att det inte var en miniskskada, för det har mitt busiga knä redan opererats för och det var ingen rolig sak att vara med om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar