.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

söndag 16 januari 2011

Välj rätt bitar

I tidigare inlägg har jag skrivit om att satsningar i livet för att vinna någonting kräver att man offrar någonting annat. Efter att jag bestämde mig för att satsa på ett nytt världsrekord har den tanken dykt upp allt oftare. Mosaiken som utgör mitt liv har en fast ram, endast ett visst antal bitar får plats. I huvudet lägger jag upp bitarna en och en, tittar på dem och funderar. Måste jag offra vissa bitar helt och hållet eller går det att behålla dem om jag filar lite på kanterna? Vissa bitar går inte att plocka bort eftersom de har allt för stort värde för att försaka. Val är ofta svåra men ändå väldigt lätta. Innerst inne vet du vad som är viktigast för dig.

I nuläget offrar jag dansen. Det blir ingen ATS eller Tribal fusion för mig den här våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar