.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

måndag 10 januari 2011

Skäms på er SATS!

Jag har läst många artiklar och blogginlägg om att SATS är en av träningskedjorna i Sverige som driver utveckligen framåt genom att köra nya koncept. Lite nyfiken har jag allt blivit och eftersom jag tycker att "mitt" gym inte sköter sina roddmaskiner som de ska beslöt jag mig för att provträna.

Sagt och gjort, jag nappade på ett prova-på-erbjudande på mitt lokala SATS-center i Uppsala. Väl på plats möttes jag av en person som guidade mig runt innan jag skulle provträna. Där fanns salar för spinning och gruppträning (men på schemat fanns inte de där "häftiga", nyskapande klasserna med). Maskinrummen för styrketräning var jättestora och fina. Däremot var rummet för fria vikter en bunker! Dåligt utrustat och inga kettlebells.

Så blev det äntligen dags att kika på konditionsrummet där de har sina roddmaskiner. Där fanns långa rader av fina löpband och crosstrainermaskiner. I ett hörn stod 3 roddmaskiner. Modell C. Jag upprepar: DE VAR URÅLDRIGA MODELL C!!! Mycket har hänt sedan den första roddmaskinen kom 1981. Modell C är gammal och inte vidare bra, om man jämför. För att vara ett center som tillhör en kedja vill vara i framkant inom träningsbranschen är det minst sagt anmärkningsvärt och väldigt dåligt. Av alla gym som jag testat har jag faktiskt aldrig stött på en så gammal roddmaskin. Skäms på er att ni inte kan uppgradera era roddmaskiner!

Jag avböjde provträningen.


Modell C, ganska gammal. Bild från Concept2




Modell D, inte den nyaste. Ändå en ganska bra maskin. Bild från Concept2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar