.

Det var inte omöjligt. Jag har klarat det. Att slå världsrekord i ultradistans på roddmaskin.
25-26 september 2010 blev jag världsrekordhållare.

söndag 9 januari 2011

Jag har en plan...

Jodå, det är helt sant och kanske inte helt förvånande. De fyra närmaste månaderna kommer jag att växla mellan ett viknedgångskoncept och ett styrkeökningskoncept. Viktnedgången behövs för att jag ska kunna ner i klassen lättvikt. Anledningen till att jag varvar varannan månad är att jag vill gå ner "rätt" massa. Enkelt uttryckt kan man säga att jag behöver omfördela, jag behöver gå ner i vikt och fettprocent men öka muskelmassan. Ingen enkel ekvation.

Januari månad är vigd åt viktnedgång. En vecka är slutförd. Resultatet är ..... noll. Jag har inte gått ner i vikt ett enda litet hekto. Börjar misstänka att min kropp är i ett lätt chocktillstånd och undrar vad jag gör med den. Förhoppningsvis vaknar den till nästa vecka och gör det den ska: tappar vikt.



Planering, planering, planering och åter planering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar